Martin Kjærsgaard Nielsen

Martin Kjærsgaard Nielsen kommunikation Talent 2016 Fold sammen
Læs mere

Der skal handling til

Kommunikatører, der vender blikket meget indad mod egen virksomhed, vender røven til virkeligheden.«

Denne tilgang til kommunikation i finansverdenen indbragte for nylig Martin Kjærsgaard Nielsen jobbet som pressechef hos Nordea efter fire år som kommunika­tionschef i Danske Bank Group.

»Mange tror, folk som mig laver spin hele dagen, men langt det meste er regulært informationsarbejde, hvor du skal få mennesker og information til at mødes,« siger Martin Kjærsgaard Nielsen.

En talentfuld pressechef skal også kunne tænke nyt, ikke nødvendigvis nogen nem øvelse i kommunikationsverdenen.

»Nulfejlskultur er meget udbredt i branchen, men der skal handling til. Nogle gange skal du satse og turde tage beslutninger, selv om du ikke har et fuldstændigt billede af situationen.«

Martin Kjærsgaard Nielsen satsede således også i sin tid hos Danske Bank Group med blandt andet »Investor View,« der er blevet kald Danske Invests svar på finanssucessen MobilePay.

»Martin har løftet os til et nyt niveau kommunikationsmæssigt og gjort os mere synlige end nogensinde før. Han er rigtigt god til at snakke med mennesker, finde frem til de rigtige eksperter og på den måde løfte hele organisationen frem,« fortæller Niels-Ulrik Mousten, tidligere direktør i Danske Capital.

Martin Kjærsgaard Nielsen

35 år, pressechef, Nordea Bank Danmark

2007: Journalist, Danmarks Journalisthøjskole

2008: Presseansv., AGF Fodboldtalentskole

2009: Journalist, Sydbank

2010: Pressekoordinator, Sydbank

2012: Presse- og kommunikationschef, Danske Bank Group

2016-: Pressechef, Nordea Bank Danmark