En ordentlig reklamemand
Da jeg startede i branchen, gik det hurtigt op for mig, at det kunne gøres meget bedre, mere effektivt og kundevenligt,« forklarer Martin Graeser, der i 2014 grundlagde Kvantum Copenhagen.
»Det er egentlig meget banalt. Vi tilbyder 100 procent gennemskuelighed. Kunden kan til hver en tid se, hvad pengene går til, og får samtidig indsigter til at tænke strategi. Vi tror meget på datadrevne argumenter.«
Den strømlinede, IT-baserede forretningsmodel er imidlertid afhængig af den menneskelige faktor.
»Vores koncept kræver voksne mennesker, der forstår sig på livet og kunderne. Vores gennemsnitsalder er over 35, og vi arbejder konstant på et fælles sprog, hvor det er legitimt at stille spørgsmål, når ting ikke giver mening. Det er jo på den måde, du får det bedste ud af mennesker.«
Denne karakterfasthed bliver også fremhævet af bestyrelsesformand for Kvantum Lars Matjeka:
»Han er meget værdibaseret, og han ønsker kultur og etik i sin forretning. Der var en kunde, der konsekvent ikke opførte sig ordentligt, og det ville Martin ikke udsætte medarbejderne for. Selv om det var en vigtig kunde, afsluttede han samarbejdet. Han er meget ordentlig.«
Martin Graeser
35 år, CEO, Kvantum Copenhagen
2007: Cand.mag. i medievidenskab, SDU
2008: Dialogkonsulent, Responsive
2009: Account manager, Gorm Larsen & Zornig
2012: Digital dialogchef, Republica
2013: Managing director, Contentcube
2014-: CEO & founding partner, Kvantum Copenhagen