Martin Bjergegaard

Martin Bjergegaard har medvirket til at igangsætte over 20 virksomheder – blandt andet som medstifter af Rainmaking.

Foto: Niels Ahlmann Olesen

- Da jeg læste på handelsskole for 18 år siden og fortalte mine medstuderende, at jeg gerne ville være iværksætter, syntes de nærmest, at det var lidt suspekt. Jeg skulle da i en bank eller hen til AP Møller og have en rigtig karriere. Jeg synes, at man dybest set så lidt skævt til iværksættere dengang. I dag er det helt anderledes. Det er blevet mere okay at sige, at man er eller gerne vil være iværksætter. Det er nærmest blevet hipt at være iværksættere i nogle brancher – og vi ser eksempelvis også, at iværksætteri er blevet mere »tech« og mere appellerende til yngre mennesker.

Martin Bjergegaard stiftede sin første virksomhed, da han fyldte 18 år og dermed kunne få sit momsnummer af Told & Skat. Siden da har han været med til at igangsætte mere end 20 virksomheder, de seneste fem år i regi af "virksomhedsfabrikken" Rainmaking, som han sammen med tre ligesindede etablerede i 2006. Rainmaking lever af at udvikle nye virksomheder og har i dag en portefølje af ni iværksættervirksomheder med udgangspunkt i København og London.

Læs også: Regnmagere får virksomheder til at skyde op af jorden