Manden bag Mærsks prestigeprojekt

Talent 100: Troels Støvring, 33 år, CEO, Twill Logistics

Foto: Pr-foto: Twil Logistics

Kategori: Forretningsudvikling

Det skal være lige så let at bestille en Mærsk-container som at købe en flybillet. Sådan har det forlydt i flere interview med Mærsks CEO, Søren Skou.

Bindeleddet mellem Skou og den vision er Troels Støvring. Han er adm. direktør af Mærsk-ejede Twill Logistics, som har bygget en digital platform, der gør det lettere for små og mellemstore virksomheder at bestille containere fra alle verdenshjørner.

»Jeg var blevet brugt en del i Mærsk og i Damco til forskellige projekter, og ideen bag Twill var at forsøge at skabe et nyt firma i Mærsk med en ny kultur og nogle nye mennesker, som kunne gentænke noget af det, Mærsk gør, og digitalisere det,« siger han.

I dag har Twill omkring 140 ansatte fordelt på godt 25 lande. At Støvring så hurtigt er kravlet op i toppen af dansk erhvervsliv, er en helt unik bedrift hans baggrund taget i betragtning. Det siger Støvrings fætter og indkøbschef i Lamipro, Kian Christiansen, som har kendt ham siden barnsben.

»Han voksede op langt ude på landet nord for Randers. Han har de jyske fødder plantet godt på jorden. Der er intet smart over ham. Han er nysgerrig og snakker med gud og hver mand. Så det er ret vildt, at han har taget vejen fra det jyske bøhland til CEO i Twill.«

For 16. år i træk sætter Berlingske fokus på de mest talentfulde unge i dansk erhvervsliv med portrætter af 100 talenter fra et bredt udsnit af erhvervslivet. Læs mere om Talent 100 her.