Magasin-ejer hjælper med skilsmissen

Biritiske Debenhams, der for nylig over tog Magasin, lancerer nu en service med ønskesedler til nyligt fraskilte. Moderne skilsmisser er dyre - og kræver som brylluppet gaver og festivitas.

Foto: Christian Als
Storbritanniens næststørste detailkæde og ejer af danske Magasin tager konsekvensen af tidens skilsmisse-trend, hvor lykønskningskort, fester og kager ikke er usædvanlige markeringer af et strandet ægteskab.

Derfor lancerer Debenhams nu en skilsmisse-gavelister som en ny service ifølge Reuters. Initiativet skal samtidig hjælpe fraskilte, der er i gang med den svære øvelse, som bodelinger ofte er.

"En skilsmisse betyder, at den ene part skal forlade det ægteskabelige hjem og derfor står uden nogen fornødenheder i det nye hjem," siger Debenhams detailchef Peter Moore i en
pressemeddelelse.

Abonnement



På gavelisten er bl.a. køkkengrej, service, bestik, glas, sengetøj, håndklæder, mindre køkkenmaskiner som toastere og mikrobølgeovne samt strygefri skjorter, fladskærms-TV og computerspil - hvilket indikerer, at Debenhams særligt har haft ægtemanden i tankerne.

"Skilsmisser kan være en dyr periode, og ved at abonnere på ønskesedlen kan venner og familie hjælpe den nyligt fraskilte med at komme i gang med det nye liv," hedder det i salgstalen.

I Danmark ender omtrent hvert tredje ægteskab med skilsmisse.