Mads Jensen

Mads Jensen salg Talent 2016
Læs mere
Fold sammen

Søstrene Grenes social media-strateg

Mads Jensen har i de seneste tre år stået i spidsen for søstrenes Grenes marketingstrategi, og det har han gjort med så stor succes, at kæden i dag har mere end en halv million følgere på Facebook.

»Mads er en virkelig dygtig marketingchef. Han gør meget ud af at skabe et æstetisk og feminint univers til kunderne, som især er kvinder. Det er ham, der lægger strategien, og sammen med et stærkt team af ansatte sørger han for at kommunikere denne her søsterånd ud på en måde, så Søstrene Grene i dag er et af de mest succesfulde brands på de sociale medier,« siger konsulent og samarbejdspartner Mikkel Schmidt fra Help PR.

Da Mads Jensen blev rekrutteret til stillingen som CCO, var der tre ansatte i afdelingen. I dag er der 11 ansatte, der alle er udvalgt med Mads Jensens sans for at spotte unge talenter.

»Jeg synes, det er rigtigt spændende at være med til at udvikle mennesker. Vi har en stærk afdeling, hvor vi gør tingene på vores egen måde, og så har vi det sjovt sammen i processen. En af mine styrker er nok min forretningsforståelse. Den hjælper mig til at få mest muligt ud af vores marketingbudget og sikrer, at alle vores aktiviteter skaber synergi og er koblet til overordnede mål,« siger Mads Jensen.

Mads Jensen

33 år, CCO – head of marketing, communication & PR, Søstrene Grene

2008: Cand.ling.merc. corporate communication, Handelshøjskolen i Aarhus

2008: Marketing coordinator, Legoland

2009: Marketing coordinator, Bestseller, Jack & Jones

2011: Country marketing responsible, Bestseller, Jack & Jones

2012: Retail marketing manager, Bestseller, Jack & Jones

2013: Country manager, Adservice

2013: International marketing manager, Søstrene Grene

2015-: CCO – head of marketing, communication & PR, Søstrene Grene