Lufthavnsdirektørens danske forbindelser

Danskerne går mere op i netværk end de fleste andre nationaliteter, mener lufthavnsdirek­tør Brian Petersen.

Brian Petersen, direktør i Københavns Lufthavne. Fold sammen
Læs mere
Foto: Kristian Sæderup
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Efter 21 år i udlandet var netværket i dansk erhvervsliv ikke eksisterende, da Brian Petersen for tre år siden vendte hjem til en stilling som administrerende direktør for Københavns Lufthavne. "Alle fortalte mig, hvor vigtigt det var, at jeg opbyggede et netværk, og derfor var jeg meget opmærksom på det, da jeg kom tilbage," siger Brian Petersen, der som bl.a. general manager for Procter & Gamble har boet i otte forskellige lande. "Selvfølgelig har der været networking i udlandet, men jeg har aldrig hørt folk tale så meget om det, og jeg har aldrig set det sat så meget i system som i Danmark," siger Brian Petersen, der via jobbet, bestyrelser og VL-gruppe hurtigt fik etableret sig et solidt netværk. "Jeg opdagede, at folk var meget åbne. Det var let at skabe kontakt og også let at gå lidt dybere. Folk vil gerne. Men jeg opdagede også, at det er vanskeligt at få folk til at bruge netværket til at arbejde sammen i et større perspektiv, der rækker ud over vores egne små forretningsområder," siger han.

Læs om personerne i lufthavnsdirektørens netværk i Berlingske Nyhedsmagasin 4. juni.