Kvinden bag ny uddannelse der skal få flere kvinder helt til tops

Tine Arentsen Willumsen har netop nået en milepæl i sin mission. Det første kuld af 25 særligt udvalgt talentfulde kvinder er netop begyndt på den splinternye og specialdesignede ­lederuddannelse, DDC Women’s Leadership ­Program, som hun har været initiativtager af, og som virksomheder som Mærsk, Tryg og Coloplast har investeret i.

Tine Arentsen Willumsen har netop nået en milepæl i sin mission. Det første kuld af 25 særligt udvalgt talentfulde kvinder er netop begyndt på den splinternye og specialdesignede ­lederuddannelse, DDC Women’s Leadership ­Program, som hun har været initiativtager af, og som virksomheder som Mærsk, Tryg og Coloplast har investeret i. Fold sammen
Læs mere
Foto: Liselotte Sabroe

Hendes mission er, at feltet af velkvalificerede kvinder stiger, og at topledelser i dansk erhvervsliv bliver mere balancerede kønsmæssigt. Men også at der kommer flere rolle­modeller for ambitiøse kvindelige talenter.

Tine Arentsen Willumsen er en driftig kvinde, og et blik på hendes karriereblad kan give de fleste åndenød. Hun har boet i Sydney, Singa­pore, Bruxelles, Paris, London og Zürich. Professionelt har hun arbejdet i det meste af verden: i Asien, i de arabiske golfstater, i Rusland og Europa, i Nordamerika og Sydamerika samt også i dele af Afrika.

Karrieren blev undervejs på den rejse spundet omkring luksusindustrien. Den begyndte i smykkeindustrien hos et kinesisk-singa­poreansk juvelerfirma i Singapore og fortsatte i Paris, hvor hun arbejdede hos den franske juveler Poiray, mens hun sideløbende tog en MBA i luksus brand management.

Derefter lokkede den daværende direktør i Bang og Olufsen – Anders Knutsen – Tine Arentsen Willumsen til Struer. Hun blev helt forliebt i produkterne og takkede ja til jobbet som marke­tingchef i Bruxelles, hvor hun stod for udvikling af nye markeder og distributører.

Efter et par år hos Struer-virksomheden tog Tine Arentsen Willumsen springet og blev dot.com-iværksætter og etablerede internet­portalen Luxurykey.com. Men hun var for tidligt ude både i forhold til kunder og marked – og firmaet lukkede, da internetboblen brast.

 

Det blev De Beers’ diamanter, der trak hende tilbage til smykkeindustrien. Efter fem år hos De Beers valgte hun sammen det tyske luksusejendomsmæglerfirma Engel & Voelkers at etablere The Private Office, der beskæftigede sig med at sælge nogle af verdens mest eksklusive ejendomme, ja sågar salg af private øer.

Men uenigheden om strategien fik hende to år senere til at sælge sin andel og vende tilbage til Danmark. Her etablerede hun sit eget firma Above & Beyond, der beskæftiger sig med marketing- og forretningsudvikling for internationale kunder i luksusbranchen. Hun har bl.a. arbejdet for Aston Martin i England om den internationale lancering af One 77, der kun er blevet produceret i 77 eksemplarer.

Tine Arentsen Willumsen kvindetogt stopper ikke med lederuddannelsen til kvinder. Hun står også bag forretningskonferencen ­Womenomics og kvindenetværket Above & Beyond Society.