Kundernes loyalitet skal belønnes

Rasmus Lynge, 46 år, er ansat som salgs- og marketingdirektør i Alm. Brand. Han kommer fra Tryg, hvor han har været siden 2003 og senest været direktør for privat strategi, forretningsudvikling og segmentering i Norden. Han er uddannet fra Aarhus Business School, hvor han tog en HD i organisation & ledelse.

Læs mere
Fold sammen

§Hvilke forventninger har du til dit nye job?

Jeg vil selvfølgelig gerne sætte mine fingeraftryk en del steder i organisationen og samtidig plukke de lavthængende frugter, som Alm. Brand gennem flere år har dannet grundlag for at plukke. De har en ret moderne it-platform i forhold til sine konkurrenter, og som kan støtte op om kunderne. Det glæder jeg mig til at få sat lidt mere turbo på. Alle i koncernen skal fortsætte med aktivt at have fokus på kunden og yde lige det ekstra, der gør forskellen for kunden. Jeg ser mig i høj grad som kundens mand, og det var en af grundene til, at mit valg faldt på Alm. Brand.

§Hvad har været den røde tråd i din karriere?

Jeg har arbejdet næsten hele mit voksenliv med forsikring og kunder. Jeg brænder for at levere den gode kundeoplevelse og til at få kunderne til at føle sig værdsat. At tage hånd om sine kunder, er der hvor slaget skal slås. Fremtidens konkurrence handler ikke om den laveste pris med skrabede produkter, men at være der for kunden, når der er brug for det, og samtidig målrette sin kommunikation til kunden, der er relevant og har værdi.

§Hvad er din uddannelse, og hvordan ser du sammenhængen mellem din uddannelses- baggrund og dit nye job?

Med en uddannelse inden for forsikring, salg, ledelse og organisation er der en direkte linie over i at være salgs- og marketingdirektør. Jobbet fordrer, at jeg bruger både mine uddannelsesmæssige kompetencer og erfaring. Det glæder jeg mig til.

§Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling?

At sikre synergien for kunderne i at samle deres forsikringer, bank og pensionsprodukter hos os. For forsikringskunderne skal det være attraktivt også at være bankkunde i Alm. Brand Bank og omvendt. Det samme gælder pensionskunderne i Alm. Brand Liv & Pension. Det skal være økonomisk og logisk for kunden, og deres loyalitet skal belønnes og deres valg bekræftes løbende. Det er helt afgørende for at fastholde eksisterende kunder og rekruttere nye.