Kan du tæmme PR-Tigeren?

Står du bag årets bedste PR-arbejde? Så er det på tide at gøre opmærksom på dig selv, da Public Relations Branchen snart uddeler de eftertragtede PR-Tigere til bureauer, som har udmærket sig det seneste års tid.

En god kampagne kan flytte holdninger og ændre folks adfærd. Og de bedste kampagner får også en pris. Foto: Iris Fold sammen
Læs mere

En god kampagne kan flytte holdninger og ændre folks adfærd. Og de bedste kampagner får også en pris.

Det gælder også i PR-delen af den danske bureau-branche, hvor Public Relations Branchen for tredje år i træk uddeler tiger-trofæer til de dygtigste.

- PR-Tigeren har bl.a. til formål at sætte fokus på, hvad PR- og kommunikationsdisciplinerne kan. Som rådgivningsbranche har vi en stor opgave i at synliggøre den værdi, som vi dagligt skaber for vores kunder, og det kan en pris som denne bidrage med, lyder det fra Søren Kaster, formand i Public Relations Branchen, i en pressemeddelelse. Det skriver Markedsføring.

- De tre PR-Tigere gives til de bureauer, som skaber værdi for både forretning og samfund, fortsætter han.

Bred jury

Alle kan i princippet være med i kampen om PR-Tigerne. Så længe, der har været et PR-bureau med i opgaveløsningen.

Bureauer eller annoncører har mulighed for at indstille til en eller flere af de tre priser i kategorierne: PR Strategi, PR Eksekvering og/eller PR Nytænkning.

Til at bedømme de indsendte arbejder er en bred jury sammensat. Den omfatter profiler fra dansk erhvervslivs top, bureau-verdenen og det akademiske miljø. Det skriver Markedsføring.

Her er medlemmerne:

Lene Espersen, direktør, Danske Ark
Jens Otto Kjær Hansen, rektor Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Jens Klarskov, adm. direktør Dansk Erhverv
Kim Larsen, Head of Group External Relations, Senior Vice President, Danske Bank
Gitte Seeberg, generalsekretær, WWF Verdensnaturfonden
Anne-Marie Skov, direktør, Tuborgfondet
Kresten Schultz Jørgensen, adm. direktør, LEAD Agency og tidl. jurymedlem i Cannes Lions.

- Det har været afgørende for os, at juryen har tyngde og er i stand til at repræsentere både et bundlinje-fokus, en skarp faglighed og et forretningsmæssigt fokus. Det er nødvendigt, når vi skal hele vejen rundt om PR- og kommunikationsdisciplinerne, som tæller alt fra lobbyopgaver/Public Affairs, over strategisk rådgivning omkring omdømme, krisestyring og lignende til positionering af produkter og virksomheder igennem fx sociale medier eller presse, slutter Søren Kaster.