Jeff Salter, kommerciel direktør, Superbrugsen

Vi skal genopfinde vores marketing.

Jeff Salter, kommerciel direktør, Superbrugsen.
Læs mere
Fold sammen

1.

»Det er os som forbrugere og vores adfærdsændring i forhold til, hvordan vi lader os underholde. Måden, vi søger information og underholdning, i den grad er opbrydning. Det gør, at for at ramme bredt, som vi skal med Superbrugsen, skal man være kreativ og nærmest genopfinde sig selv og vores markedsføring. Man kan ikke markedsføre sig med produkter, der ikke er i orden. Det skal bunde i noget rigtigt og noget godt. Det er forretningsmæssigt svært at få det på plads. Vi skal samle en stor organisation i en ny dagsorden om, hvad det er vi skal stå for.«

2

»Heldigvis har vi valgt en meget forretningsorienteret tilgang. Vi bliver målt på vores succes med omsætning og indtjening. Derudover om der er en positiv udvikling med kundetilfredsheden. Ærgerligt nok bliver vi ikke målt hardcore på vores brand og dets styrke. Der har vi udviklet os positivt, men det er ikke noget, jeg bliver mødt med, fra min chef som et krav.«

3

»Ja, det vil jeg sige. Det er ikke mine resultater alene. Man kan ikke adskille marketing fra kundens oplevelse i butikken, der er det vigtigste. Desuden har jeg en solid tro på, at det, jeg har været med til at lave, påvirker Superbrugsens resultater.«

4.

»Vi har måske landets største database. Vi har brugt kundedata meget for at nå frem til en ny forretningsmæssig konklusion. Den går ud på, at vi skal have nogle butikker, der skal være mere åbne og have bredere gange. Der bliver spillet rigtig musik i butikkerne, servicen bliver bedre og varerne bliver iscenesat på en mere indbydende måde.«