JBS: Så blev det modigt og frækt

Det hæderkronede danske brand, JBS, er aktuel med en ny reklamefilm. Unge cubanske damer tester undertøjet på en dristig, udfordrende og humoristisk måde, der nok skal få publikum op af stolene.

HERREUNDERBUKSETEST. Fold sammen
Læs mere
Foto: BRIAN KARMARK
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

I dag lancerer JBS et nyt reklameunivers, der er dristigere end nogen anden kommunikation, Jens Bjerg Sørensens virksomhed fra 1939 tidligere har sendt på gaden. Unge, flotte, cubanske kvinder tester de uldjyske underhylere med en tone, man godt kan kalde for sensuel. Det skriver Markedsføring.dk

– Man kan vel kalde filmen for en ”Dirty” version af Charlie og Chokolade-fabrikken, siger Lars Samuelsen, strategisk direktør hos Uncle Grey, der efter nogle måneder på værkstedet debuterer med JBS-kommunikationen.

Chokolade får en anden smag efter den reklamefilm, det er helt sikkert. Er I ikke bange for, at danske, svenske og alle andre kvinder kommer efter jer?

– Lad os nu se, hvor voldsom reaktionen bliver. Men filmen vil da nok blive diskuteret af flere med holdninger til herreundertøj og moderne kvinder i kommerciel kommunikation, fortsætter Lars Samuelsen. ”Det er nu vigtigere for mig at sige, at det er en fornøjelse at arbejde for en kunde, der har højt til loftet, og som tør kommunikere offensivt.”

At filmen har ”kant” er en underdrivelse. Den er smuk, og den har humor. Men den film står næppe alene?

– Nej, vi har arbejdet i nogle måneder med strategien og positioneringen af JBS-brandet, og det foldes ud fra i dag. Vi kommer med en helt ny kommunikationsplatform, der bidrager til udviklingen af det i forvejen stærke mærke, og hvor digitalisering og nye medier er væsentlige elementer.

Et stærkt brand kan godt tåle en hårdhændet behandling, som det fremgår af den første film?

– Det er præcis intentionen med budskabet i filmen. JBS skaber beklædning i en højere kvalitet end de fleste undertøjsmærker. Derfor tåler tøjet sagtens, at nogle unge damer hiver og slider i det.

Filmen er ”skudt” over to dage på Cuba. Hvornår og hvordan strikker I al den anden kommunikation sammen rundt om filmen?

– Vi brugte to dage på at optage filmen, og en hel del andre ”takes,” der skal bruges på nettet, i biografen og senere på tv. Ved at bruge tiden optimalt, ”skød” vi still-billederne til print, kataloger og web, mens optagelserne til filmene foregik. Det har været et integreret produktionsflow, der har sikret en høj grad af sammenhæng i det kreative materiale og skabt rammerne for et større produktionssetup, end der tidligere har været mulighed for, slutter Lars Samuelsen.

Se JBS-filmen her: