Jacob Knobel

Jakob Knobel, Talent 2016. Fold sammen
Læs mere

Mediernes redningsmand

Det startede med forsikringsmatematik og videre til læsedriksalg, før han havnede på Forbes’ talentgalleri »30 under 30.« Og i disse dage giver Jacob Knobels Densou Trading Desk en stor hjælpende hånd til de nødlidende europæiske medier.

’«Vi hjælper aviserne med at få mere ud af deres annoncemuligheder ved at give dem og os mere kontrol. Lige nu er det for eksempel kun Google og Facebook, der tillader lokal annoncering. Det kræver en effektiv platform og en høj grad af automatisering. Det er hvad, vi tilbyder,« siger Jacob Knobel.

Den amerikanske dominans er en anden drivkraft for Jacob Knobel.

»Jeg vil gerne bygge et europæisk selskab, som virksomheder kan benytte til konkurrencedygtig annoncering. Lige nu har Facebook og Google rigtig gode teknologier, men det kan vi også.«

Densou Trading Desk er kommet flyvende fra start og arbejder blandt andet for et af Europas mest hæderkronede mediehuse, The Guardian. Den 25-åriges kombination af entusiasme og professionalisme går rent ind, også i London, fortæller hans forretningspartner og mentor, Anders Elley.

»Jacob er en stjerne i en generation, der tænker teknologi som facilitator for det meste. Samtidig kan han tænke visionært og se muligheder for alle virksomheder og altid med en konstruktiv tilgang,« siger Anders Elley.

Jacob Knobel

25 år, product director, co-founder, Densou Trading Desk

2012: Research assistant, Carlsberg

2013: B.Sc. forsikringsmatematik, KU

2013: Ad trading specialist, Adform

2014-: Product director, co-founder, Densou Trading Desk