Ivan Jæger Christiansen

Ivan Jæger Christiansen, ledelse, Talent 2016.
Læs mere
Fold sammen

Turnaround sort på hvidt

Da serieiværksætteren Poul Thyregod i 2011 købte NN Markedsdata ud af konkursboet fra De gule Sider, fik han hurtigt brug for en dedikeret direktør til at skabe en overskudsforretning af resterne. Virksomheden er en af landets førende videnbanker og stiller enorme mængder data til rådighed for dansk erhvervsliv. Salgsprofilen Ivan Jæger Christiansen blev sat i spidsen for NN Markedsdata og formåede på tre år at vende underskuddet på 3,5 million kroner til et overskud på over 10 millioner kroner.

»Ivan skabte ikke blot en imponerende turnaround rent økonomisk, men også en holdningsmæssig turnaround, hvor han har forbedret kulturen og medarbejdertilfredsheden markant,« fortæller Poul Thyregod.

Det er lykkedes for Ivan Jæger Christiansens både at skaffe nye kunder samt at øge tilfredsheden og dermed engagementet hos de eksisterende.

»Big data er enormt hypet i tiden, og mange virksomheder efterspørger både vores datamateriale og at få struktur på deres eget. Realiteten er dog, at kun tre procent af al data, virksomhederne selv indsamler, bliver brugt. Det skal vi ændre ved blandt andet at knytte os tættere til vores kunder,« forklarer Ivan Jæger Christiansen.

Ivan Jæger Christiansen

34 år, direktør, NN Markedsdata

2004: Salgstrainee/mediekonsulent, Jyllands-Posten

2007: Key account manager, Jyllands-Posten

2009: Akademiøkonom, Erhvervsakademi Aarhus

2009: Salgschef, Jylland-Posten

2011: Markedschef/annoncechef, Jyllands-Posten

2011: HD i afsætning, Aarhus Universitet

2012-: Direktør og bestyrelsesmedlem, NN Markedsdata