Iværksættere mødes til træf

​Iværksættermessen 2010 vil være spækket med nyudklækkede virksomheder og unikke koncepter, lover arrangørerne

​Iværksættermessen 2010 er spækket med nyudklækkede virksomheder og unikke koncepter.

Sådan lyder løftet før Iværksætter-messen på Fyn, der nu er er vokset fra Stjerneskibet og foregår  på Tre For Park – og ikke mindst med deltagelse fra flere fynske kommuner.

Mandag den 15. november viser den fynske fremtid deres potentialer frem via 40 iværksætterudstillere, fortæller arrangørerne i en udsendt pressemeddelelse.

Læs også på evb.dk:

Kendte iværksættere tager endnu en tur

 -Det er fantastisk, at de fynske iværksættere i år fremstår mere samlet. For første gang udstiller iværksættere fra hele seks fynske kommuner, så der bliver rig mulighed for at netværke bredt og på tværs. Det er præcis den vej, vi bør gå på Fyn – nemlig at understøtte og bruge hinanden. Iværksættermessen er et perfekt eksempel på, vi styrker hinanden ved at stå sammen, siger erhvervschef i Udvikling Odense Kim Ulrik Larsen.

Det er tredje år, iværksættermessen bliver afviklet i Odense som en del af den internationale iværksætteruge ’uge 46’, men det er første år, der er så mange udstillere med.

Deltagerlisten afspejler alsidighed og spænder fra viden om YouTube-videoer over knagerækker og jagttrofæer til bryllupsarrangementer.

-Ud over at iværksættermessen er et udstillingsvindue for nye virksomheder, er det også en væsentlig event, der skal skabe opmærksomhed omkring iværksætteri. Danmark – og i særdeleshed Fyn – har brug for folk, der vil og tør skabe nye arbejdspladser. Vi har brug for virksomheder og vækst, og iværksætterne viser vejen. Derfor er det vigtigt at bakke dem op med denne event, som mange fynboer forhåbentlig vil besøge, siger direktør Inge Dahl fra Udviklingsrådet i Assens.

Det er Østfyns erhvervsråd, Erhvervsrådet Svendborg, Nordfyn erhverv, Udviklingsrådet i Assens, Faaborg-Midtfyn Erhvervsråd og Udvikling Odense, der står bag den fælles fynske iværksættermesse i uge 46.

Udstillerne er alle virksomheder fra Fyn, der er under tre år gamle. De dyster om en markedsføringskampagne fra Fynske Medier til en værdi af 40.000 kroner.

Sidste år deltog 7,5 millioner mennesker i 32.000 arrangementer i 88 lande i løbet af den internationale iværksætteruge.