Hotelporno er en stor, skjult indtægt

Amerikanske hoteller under beskydning, fordi de tilbyder porno som betalings-TV. Hotellerne forsvarer sig med, at de fleste kunder efterspørger kanalerne.

Hotellerne ønsker ikke at fortælle, hvor mange penge de tjener på porno på TV, men USA Today skriver på sin hjemmeside, at det er en stor og stabil indtægt for de fleste hotelkæder. Avisen anslår, at det alene i USA drejer sig om adskillige hundrede millioner dollar.

Kunderne vil simpelthen have valget, siger hotelbranchen i sit forsvar for at stille reklamer for de utugtige kanaler i en stander på sengebordet.

Ikke godt nok, mener flere religiøse og moralske grupperinger, som forsøger at presse hotellerne ved at navngive dem, der nægter at fjerne pornoen fra det interne netværk.

Senest har ”Morality in Media” skrevet til direktøren for Marriott hotellerne og gjort opmærksom på, kædens stifter – og den nuværende direktørs far – i sin tid fik en pris af samme forening for netop at bekæmpe pornografi. Gruppen fører nu en kampagne for, at rejsende skal holde sig fra hotelkæden.

Marriott og andre hoteller fastholder, at det er kundens frie valg at betale for porno på TV eller lade være, men adskillige læsere har fortalt USA Today, at de flere gange har oplevet, at der er fri adgang til de spærrede kanaler. Hotellerne siger, at der i disse tilfælde må have været tale om tekniske problemer.