Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Omfattende to do-lister spredt ud over adskillige post-it-noter og en time eller to ekstra på kontoret er ikke altid vejen ud af travlhed. I stedet skal man finde arbejdsglæden frem igen og huske på alle de ting, man faktisk når i løbet af en arbejdsdag.
De fleste arbejdspladser fungerer, selvom man engang imellem må se stort på sin faglige stolthed. Oftere og oftere er man under arbejdspressets tunge åg nødt til at indse, at det er ikke kunst, men det er færdigt.
Men det kan gå galt, fordi stress over at være bagud påvirker mange i det daglige. Fornemmelsen af utilstrækkelighed tager vores arbejdsglæde, og så melder frustrationen og arbejdsstressen sig for alvor.
Og så begynder den onde cirkel, for arbejdsglæden er alfa og omega i en tid, hvor der er travlt. Vi får nemlig mere fra hånden, når vi psykisk og fysisk er i balance, end når vi har mavepine over endnu en truende deadline, vi ikke kan nå.
Nu giver Lederweb.dk nyttige tips til, hvordan chefen bedst tager livtag med de fem største myter om travlhed for at skabe en bedre arbejdsplads. Rådene kommer fra Projekt Arbejdsglæde.
Klik dig videre og læs om den første myte.