Handel over Hollywood

Talent 100: Michael Tilsted, 32 år, Strategy & Projects Director, Netto International, Salling Group

Kategori: Forretningsudvikling

Da Michael Tilsted afsluttede sin bachelor, stod han ved en skillevej. Sideløbende havde han gået på filmskolen Super 8 og havde derudover erfaring fra Universal Studios i Hollywood og et ophold på en af verdens mest anerkendte filmskoler i Los Angeles.

Hans seneste kortfilm havde et budget på en halv mio. kr. og kendte navne på rollelisten, og med et par jobtilbud på hånden og gode kontakter på filmskolen lå vejen ind i filmindustrien åben for ham.

»Men kortfilmen levede ikke helt op til mine forventninger. Der er mange uforudsete faktorer, som kan spille ind på slutproduktet i filmbranchen. I forretningsverdenen er du mere i kontrol. Jeg sad samtidig som bestyrelsesformand i Studenterlauget, der omsatte for godt 14 mio. kr., og det tændte simpelthen en større ild i mig,« siger Tilsted.

Han droppede filmbranchen for at forfølge en marketingkarriere. Den tog hurtigt fart, og i dag sidder Tilsted i teamet under Michael Løve, CEO i Netto International, der omsætter for godt 35 mia. kr. årligt.

»Han forstår lynhurtigt opgaven foran ham. Derfor blev han vigtig for udviklingen af Nettos nye strategi og butikskoncept, hvor han også ledte meget af arbejdet,« siger Løve.

For 16. år i træk sætter Berlingske fokus på de mest talentfulde unge i dansk erhvervsliv med portrætter af 100 talenter fra et bredt udsnit af erhvervslivet. Læs mere om Talent 100 her.