Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
"Her på siden kan du få personlig kontakt til det astrologiske orakel. Hvem ved? Måske opnår du hidtil skjult indsigt i dit erhvervsliv."
Sådan lyder tilbuddet på siden erhvervsfristaden.dk, hvor man gennem et 'astrologisk mirakel' kan få en indsigt i sit fremtidige erhvervsliv.
Bag orakel-bistanden og hjemmesiden står det norskejede ejendomsselskab KLP Ejendomme.
”Vi synes, at vi havde brug for at markere os bedre. Vi kunne godt have lavet en traditionel kampagne med et pænt billede af en ejendom, hvor vi skriver, hvad vi kan tilbyde,” siger Stig Fermi-Ericsen, der er markeds- og ejendomschef i KLP Ejendomme.
Men en almindelig reklame var ikke nok for KLP. Tidligere har de også tidligere lavet et opsigtsvækkende reklamestunt, hvor Den Lille Havfrue blev flyttet ud foran en KLP Ejendomme. Efterfølgende modtog pressen en meddelelse om, at hun skulle flyttes permanent til Ørestad. Og på den måde blev der skabt opmærksomhed om ejendomsselskabet.
De første reklamer for erhvervshoroskoperne kom tirsdag, men der er allerede kommet reaktioner på reklamen, som skal få virksomheden til at blænde gennem et ellers traditionelt ejendomsmarked. Desuden vil KLP gerne sætte sit navn yderligere fast på det danske marked. Og en sjov gimmick er en måde at skabe en dialog med nye kunder.
”En virksomhedsleder, som bruger tid på at få lagt et horoskop, har måske også tanker om at flytte sin virksomhed i fremtiden." siger Stig Fermi-Ericsen.
Stig Fermi-Ericsen optræder også selv på siden, hvor han i fem videoer giver guru-guides til sidens besøgende. De skal blot åbne sanserne og 'modtage åndelig føde' i form af gode råd om, at vækst kræver varme og kærlighed.
Martin Nielsen, lektor i markedskommunikation ved Aarhus Handelshøjskole har set på KLPs reklame. Han mener, at det lykkedes for KLP at skille sig ud fra mængden af reklamer og ejendomsselskaber.
"Umiddelbart er det et sjovt indfald og meget kreativt, men der gik lidt tid, før jeg fandt ud af, hvad det var." siger Martin Nielsen. Han mener dog godt, at man kan forvente, at folk gerne vil bruge lidt ekstra tid, når reklamen ligger på internettet.
"Som virksomhed er det altid smart at skille sig ud fra mængden. Det er det, som alle forsøger på. På den måde er det lykkes, at de har lavet en så kreativ og alternativ reklame," siger Martin Nielsen.