Glad blogger i høje hæle

Kender du Anne Glad? Hun er en karrierekvinde med styr på de kendtes indretning. Anne Glad er ny blogger på Business.dk.

Hun er til daglig strategisk direktør i reklamebureauet Envision, men er nok mest kendt fra programmet »Kender du typen?«. Anne Glad er ny blogger på business.dk. Foto: Carsten Lundager Fold sammen
Læs mere

De fleste kender hende fra DRs program »Kender du typen?«. Men Anne Glad er også ny blogger på Business.dk, for ikke nok med at hun har kigget i de fleste kendtes køleskab, arbejder hun også som strategisk direktør i reklamevirksomheden Envision.

Siden 1998 har Anne Glad arbejdet som tekstforfatter i reklamebranchen. Nogle husker måske kampagnen for Hjerteforeningen »Elsk hjertet«, hvor kendte kvinder lod sig afbilde med et overskæg. Det var Anne Glad, der stod bag.

Hun blev som 33-årig partner i det københavnske reklamebureau Sunrise.

Og nu er hun strategisk direktør i Envision i Aarhus.

Læs Anne Glads Business.dk blog her:

Gik den anden vej

Hun læste nordisk litteratur og skrev sammen med en studiekammerat et speciale om Poul Borums forfatterskole – mens hun ved siden af tog bifag i filmvidenskab.

Poul Borum nåede inden sin død at læse specialet – 250 sider samt 350 siders interview. Det endte med at blive udgivet af Dansk­lærerforeningen i 15.000 eksemplarer og var i en periode det mest kopierede værk.

Læs Anne Glads Business.dk blog her:

Hun holdt foredrag om specialet, som endte med at indgå som grundforskning. Hun kunne næsten lugte karrieren som litteraturforsker, men sådan skulle det ikke gå.

Hendes daværende mand var art director i reklamebranchen, og det syntes hun så sjovere ud. Det der med at dykke ned i noget i kortere perioder. Og så kan hun godt lide teamarbejdet og alt det kreative. Hun arbejder altid lystbetonet, da det skærper hendes motivation og forbedrer resultatet.

Og spørger man hendes nuværende chef, er der stort set kun roser på vejen, når man taler om Anne Glad. Hun er ligesom, man ser hende på TV. Munter og lattermild. Men samtidig er hun også seriøs, arbejdssom og nysgerrig. Som leder har hun meget empati for sine ansatte, men stiller også store krav og forlanger noget af folk.

Høje hæle blandt alfahanner

Noget, Anne Glad også er kendt for, er hendes faverige garderobe. Og det er ikke kun, når hun er på skærmen, at garderoben er gennemtænkt.

Hun har tidligere udtalt til Berlingske, at hun bruger tøjet som kommunikationsform. Når man kommer fra et reklamebureau, skal man give kunderne en oplevelse. Hængerøvsbukser er det sidste, hun kunne finde på at troppe op i hos en finanskunde. Derfor er høje hæle våbnet. Flade sko blandt branchens mange alfahanner går ikke. Høje syle virker. Det resulterer i bedre respons, og hun føler sig mere ligeværdig.

Men hun kunne aldrig finde på at lægge en krone hos blandt andet H&M – for så pænt tøj til så få penge, må der være nogle mennesker, der bliver udnyttet.