Fra dyneprins til sushikonge

Friske fisk. Lars Larsens søn, Jacob Brunsborg, står bag en ny restaurantkæde, som sælger lavpris-sushi lavet med robotter. Jysk-arvingen vil gøre sushikæden landsdækkende og har også internationale ambitioner.

Lars Larsens søn, Jacob Brunsborg, er pengemand og bestyrelsesformand i selskabet Don & Don DK Aps Fold sammen
Læs mere
Foto: PALLE HEDEMANN
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Arvingen til sengetøjsgiganten Jysk er gået ind i sushibranchen. Jacob Brunsborg er pengemand og bestyrelsesformand i selskabet Don & Don DK Aps, som på det seneste har åbnet fem sushirestauranter i København. I marts åbner nummer seks, og planen er, at åbningerne skal fortsætte i en lind strøm.

»Sushi har slet ikke toppet endnu og bliver ved med at vokse de næste mange år,« siger en optimistisk Jacob Brunsborg, der er søn af Lars Larsen og står til at arve aktiemajoriteten i Jysk.I første omgang satser han på at åbne 10-12 restauranter i hovedstadsområdet. Herefter kommer turen til Fyn og Jylland. Sushi-forretningen kommer også til Norge og Sverige, hvis det går som dynekongens søn håber.

»På længere sigt vil vi bare gerne ekspandere,« siger Jacob Brunsborg og nævner Malmø og Oslo som muligheder for nordisk ekspansion.

Jysk-arvingen lægger ikke skjul på, at sushien skal være så billig som muligt, ligesom dynerne i hans fars virksomhed.»Vi har taget lidt af Jysk-konceptet og overført det til sushi, fordi vi spiller meget på prisen, men også på, at vi gerne vil levere en fornuftig kvalitet samtidig,« siger Jacob Brunsborg og slår fast:

»Vi er ekstremt pris-fikserede i forhold til de andre, og vi slår på, at vi har byens billigste sushi.«

LÆS HELE ARTIKLEN I BUSINESS SØNDAG