Finansfolk flygter fra bekymringerne

Mange bruger internettet til at finde informationer om den økonomiske krise. Men en ny undersøgelse viser, at endnu flere bruger nettet til at slippe for at tænke på den.

Modelfoto: Peter Clausen Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Finansnyheder eller en sjov video? Statistisk set ender valget med sidstnævnte. En amerikansk undersøgelse viser nemlig, at 74 pct. af brugerne på økonomiske nyhedssites bruger nettet til at slippe for at tænke på de økonomiske problemer.

Undersøgelsen - der er foretaget af Pew Internet and American Life Project - viser, at brugere på økonomiske sites i høj grad bruger internettet for at forstå krisen. Men også, at størstedelen af de samme brugere går online for at se videoer, høre musik og lave andre aktiviteter "for at slippe for at tænke på de økonomiske omstændigheder".

Tendensen er endnu mere udtalt, hvis man udelukkende ser på aldersgruppen 18-29 år, er det 88 pct., der forsøger at slippe for at tænke på de økonomiske problemer ved at gå på nettet efter underholdning.


Fik du læst:

B&O-mobil – den grimmeste nogensinde?

Verdens dyreste mobiltelefoner

Labre laptops