FCKs fanproblemer begynder på chefgangen

FCK er med Urban Crew ramt af en modbydelig bacille, som først går væk når ledelsen formår at sætte sig igennem. Sker det ikke, må andre gør det, mener Joachim Sperling, blogger på Berlingske Business.

Joachim Sperling, blogger på Berlingske Business, angriber FCKs koncerndirektør, Anders Hørsholt (billedet), for at være usynlig i kampen mod de urolige elementer på FCKs tilskuerrækker. Fold sammen
Læs mere
Foto: Jonas Vandall Ørtvig
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

FCKs voldsomme problemer med fangruppen Urban Crew har en direkte sammenhæng med ledelsesstilen i selskabet. Så kontant er udmeldingen fra blogger på Berlingske Business og selvstændig kommunikationsrådgiver, Joachim Sperling, i sin blog efter urolighederne under Superliga-kampen mellem AaB og FCK.

"Hvorfor er problemerne nu eskaleret? Det kan der være mange årsager til, men en af dem kan være, at FCK selv har været skueplads for slagsmål – ganske vist ikke af korporlig karakter – men alligevel. Det startede med udsmidningerne af bestyrelsesformand Flemming Østergaard og bestyrelsesmedlemmet Jørgen Lindegaard, som siden blev fulgt op med fyringen af direktør Dan Hammer. I tilknytning til denne ret omfattende organisatoriske oprydning kom Parkens nye stærke mand Erik Skjærbæk med en række spektakulære udtalelser og tilsvininger af de pågældende, som overskred alle gængse adfærdsnormer. Der har ganske vist været stille om den gode Erik Skjærbæk siden hen, men det ændrer ikke på, at der er lagt en linje, som er helt uacceptabel," skriver Joachim Sperling.

Han angriber samtidig Parken Sport & Entertainments koncerndirektør, Anders Hørsholt, for at være usynlig og ude af stand til at dæmpe urolighederne:

"I dag er Parkens organisation præget af handlingslammelse – man forsøger med enkelte tiltag, men de har ingen eller ringe effekt. Bestyrelsen er kontrolleret af Erik Skjærbæk, som har trukket sig helt ud af pressens søgelys, og det er den nye administrerende direktør Anders Hørsholt, der tegner butikken. Det synes jeg ikke han gør særlig godt. Mange af sponsorerne er utilfredse, og Anders Hørsholt er ikke istand til at trænge igennem i offentligheden, ganske enkelt fordi han savner karisma og ikke forstår mediernes arbejdsbetingelser. Han er ikke nogen rund og lun person som AaBs sportsdirektør Lynge Jakobsen, og han er så heller ikke nogen Don Ø," skriver han.

Læs hele blogindlægget her