Eskimo kæmper med en whopper

Burger King udfordrer normen for god markedsføring ved at introducere deres burgere til stammefolk fra verdens yderkroge.

Screendump fra whoppervirgin.com.
Læs mere
Fold sammen
Har man boet på et hotel i Danmark og listet sig ned i morgenmads-restauranten er det svært ikke at bemærke de forvirrede og hjælpeløse øjne hos bl.a. de japanske turister, der ikke er fortrolige med en dansk morgenmadsbuffet.

Undertegnede har set en japaner smøre leverpostej oven på en rom-snegl. Efter ansigtsudtrykket at dømme var lysten at bytte leverpostej-sneglen ud med en skål med varme nudler og bønnespirer stor.

Burger King er rykket ind i samme boldgade, hvor burger-mastodonten er taget ud i den store verden medbringende deres legendariske burger, whopperen.

Kampagnen hedder ”Whopper-virgin”, ”Whopper-jomfru”, og det handler i al sin enkelthed om, at Burger King vil lade en række mennesker fra verdens yderområder smage deres burger.

Rejsen verden rundt er lavet som en lille film, hvor man bl.a. kan se en inuit-kvinde sætte tænderne i en whopper.

Burger King har fået på puklen for kampagnen, hvor de bliver kritiseret for at tromle verden rundt med vestlig mad. ”Hvorfor skal en af verdens største fast-food kæder ud i verdens yderste afkroge og promovere deres burger”?

Hertil svarer Burger King, at de da ikke vil lade verden gå glip af vestlig madkultur, når nu Vesten nyder godt af den kulinariske inspiration fra køkkener verden over.

Se videoen hvor en eksimo kæmper med en whopper

 
Læs også:

Luksuschokolade vinder frem

Svinedyrt år for Danish Crown

McDonald's dropper tomaterne

Jamie Oliver elsker dansk bacon