En nøgleperson bag Coloplasts kinesiske eventyr

Talent 100: Edda Hendrup, 31 år, Head of Marketing for Coloplasts’ sårplejeforretning i Kina

En solrig fredag eftermiddag i foråret 2016 fik Edda Hendrup et særligt tilbud. Efter kun et år i Coloplast ville virksomheden gøre hende til Head of Commercial Excellence for selskabets forretninger i Asien.

Stillingen løb i to år og var geografisk placeret i Kina. Hun fik weekenden til at tænke over det.

»Jeg satte mig i min gårdhave og oplistede pros and cons. Karrieremæssigt var jeg egentlig sikker på, jeg ville sige ja. Men jeg havde en kæreste, jeg kun havde set i nogle måneder. Så det var en stor beslutning for privatlivet,« siger Edda Hendrup som valgte at spørge kæresten, om han ville med.

»Det ville han heldigvis gerne.«

At beslutningen endte med at pege på Kina, er Ian Severin E. Christensen, VP i Coloplasts Wound Care i Kina, lykkelig over.

»Vi valgte Edda, fordi vi skulle bruge en, der kunne løfte kompetenceniveauet i den kinesiske organisation. Hun fremstår enormt erfaren, og det er meget imponerende, hvordan hun får folk med om bord. I Kina har hun formået at sætte hele Coloplasts Commercial Excellence-funktion op, og derfor valgte vi at give hende nye udfordringer som Head of Marketing i Kina.«

I dag er Edda Hendrup forlovet med kæresten og vender snart hjem fra Kina.

For 16. år i træk sætter Berlingske fokus på de mest talentfulde unge i dansk erhvervsliv med portrætter af 100 talenter fra et bredt udsnit af erhvervslivet. Læs mere om Talent 100 her.