Der må pimpes biler

Man ville bare så gerne have været til stede, da et reklamebureau forelagde denne ide for VWs ledelse.

Endnu en klassiker i viral reklame: Lad en rablende gal, tysk ingeniør med den vildeste accent sekunderet af en pivfræk Ilse i milimeterkort kjole og frække hentydninger smadre umodne knægtes rædselsfulde biler med besynderlige, tekniske indretninger under refrænnet:

”Un-pimp ur Auto”.

Alt sammen som en reklame for VWs Golf GTI Turbo.

Og respekt for, at de fik ”go” til at producere reklamen, for det er blevet tre fede små 30 sekunders film på nettet.

Man kan så lige spekulere over, hvorvidt de stakler,der får baldret deres spoiler-biler med brede fælge og plydsterninger, nu også er målgruppen til en Golf til over 400.000 kroner. Der er vel en grund til, at de gider skrue alt det udstyr på deres gamle biler.

Men det er en detalje. Videoerne, for der findes tre, er effektiv reklame for en bil, for de er set af millioner.

Un-Pimp ur Ride 1

Un-Pimp ur Ride 2

Un-Pimp ur Ride 3