Daniel Breum

Salg og marketing

Læs mere
Fold sammen

Friskt pust til tech-branchen

Daniel Breum er nysgerrig. Han leder konstant efter det nye, hvad enten det er at udforske nye lande, lave ny mad eller at finde nye måder at nå igennem til sine ­kunder på.

Og det sidste må man sige, at han har gjort. På mindre end to år har han allerede sat sit tydelige præg på sin arbejdsplads, Cobham Satcom. Firmaet ­hed tidligere Thrane & Trane og er en stor B2B-virksomhed, der sælger udstyr til radio- og satellitkom­munikation.

»Daniel tør nogle ting, som andre ikke ville begive sig ud i i vores lidt konservative branche,« siger Casper Jensen, senior vice president hos Cobham og leder af Satcom.

Ikke mindst har Daniel Breum stået i ­spidsen for at indføre en IT-platform, der fungerer som digitalt udstillingsvindue og webshop for de 400 partnere, der videresælger virksomhedens produkter. En platform, som moderselskabet Cobham nu vil udrulle til andre af firmaets forretningsenheder.

Daniel Breum mener selv, at en af hans forcer er, at han lader sig inspirere. For eksempel af markedet for B2C, business-to-consumer.

»Man skal hele tiden skubbe til industrien for at få den til at udvikle sig. Her er B2C en god inspirationskilde, fordi det ofte er der, de banebrydende løsninger først opstår,« siger han.

Daniel Breum 32 år, director of marketing & ­communications, Cobham Satcom

 

2008: Cand.merc. i marketing, Aarhus School of Business

2008: Business consultant, Vestas

2011: Executive management assistant, Vestas

2013: Regional marketing director, Vestas

2015: Senior campaign manager, Vestas

2015-: Director of marketing & communications, Cobham Satcom