Christine Camilla Danielsen

Christine Danielsen, salg, Talent 2016. Fold sammen
Læs mere

Ølglad brand manager

Passion for øl og forståelse for kunderne er nogle af grundene til, at Christine Camilla Danielsen på rekordtid har kunnet gøre udenlandske specialøl til en kommerciel og kommunikationsmæssig succes for Carlsberg.

»Jeg har altid været en ølpige, og min forkærlighed for øl er bestemt ikke blevet mindre i de fem år, jeg har fået lov til at arbejde med Carlsbergs portefølje. Tværtimod. Det at synes om produktet, tror jeg, er vigtigt for, at man kan sætte sig i forbrugernes sted og skabe gode resultater,« siger Christine Camilla Danielsen.

På under 18 måneder har hun gjort den belgiske øl Grimbergen til det største udenlandske specialølsbrand. Og i denne måned går hendes initiativ »De Ølglade Damers Klub« i luften.

»Christine har en vilje til at lykkes. Sammen med hendes kommercielle indsigt og store passion gør det hende til et lysende talent,« lyder det fra marketing manager hos Carlsberg Simon Mosegaard Fibiger.

Christine Camilla Danielsen drives af ønsket om at gøre en forskel på markedet:

»Det føles virkelig motiverende, når jeg står på en bar eller i supermarkedet og ser nogen købe en øl, jeg har været med til at brande,« siger hun.

Christine Camilla Danielsen

30 år, brand manager, Tuborg, Carlsberg Danmark

2010: Projektansat, Content Cph (nu BABY)

2011: Cand.soc. management of creative business processes, CBS

2011: Salg og marketing graduate, Carlsberg DK

2013: Brand manager, udenlandsk specialøl, Carlsberg Danmark

2016-: Brand manager, Tuborg, Carlsberg DK