Christian Mouroux Pedersen

Kommunikation og public affairs

Læs mere
Fold sammen

IKEAs strateg for employer branding

Han er udpræget pragmatiker og har altid eksekvering for øje, når han hjælper IKEA med globalt at tiltrække og fastholde medarbejdere via kommunikation.

Christian Mouroux Pedersen stod i spidsen for udviklingen af en ny global strategi for IKEAs employer branding aktiviteter, hvor han ledede en gruppe på små 60 medarbejdere.

»Det er ret omfangsrigt at skulle lave et koncept og en værktøjskasse på tværs af 28 markeder, som repræsenterer 160.000 mennesker. Jeg er stolt af, at det lykkedes mig at lede projektet på en måde, hvor alle følte sig hørt,« siger Christian Mouroux Pedersen.

For ham er samarbejde et nøgleord. For at optimere det, forsøger han altid at gå til sine opgaver med nysgerrighed.

»Hvis man møder folk med ydmyghed og engagement, responderer de oftest positivt, og det er helt grundlæggende for et godt samarbejde,« siger han.

Det er især Christian Mouroux Pedersens åbne og initiativrige person, som gør ham til et stærkt aktiv for IKEA, mener hans leder, Cecilia Gannedahl:

»For at kunne lede et så stort projekt er det ikke nok at have en strategisk tilgang og branding kompetence. Du har også brug for evnen til at forbinde mennesker og skabe engagement. Christian formår at gøre begge dele, hvilket skabte en succesfuld global implementering.«

Christian Mouroux Pedersen 31 år, communications specialist, IKEA Group

 

2010: Kaospilot, Kaospilotuddannelsen

2010: Strategisk konsulent, Zupa Recommended

2013: Project lead, strategy & anchoring, We Love People

2013-: HD, CBS

2014-: Communications Specialist, IKEA Group