CFO i ny rolle: Kommunikation, kommunikation...

Evnen til at kommunikere klart og tydeligt er blevet en kerne­kompetence i finansorganisationen.

Læs mere
Fold sammen

Kommunikation til forskel­lige interessenter er strategisk afgørende, når forandringer skal implementeres og CFO´ens opgave er at sikre, at hele finans­organisationen kommunikerer klart og tydeligt om nye tiltag, opgaver og målsætninger.

Det mener CFO i Tryg, Tor Magne Lønnum, som i denne CFO-kommentar beskriver, hvordan håndtering af kommunikation bliver en stadig vigtigere del af hverdagen i Trygs koncernfinans-afdeling.

Det stod ikke i min CFO-lærebog, men det er kommet som en udvikling, jeg har erkendt over tid: Den vigtigste ændring i CFO’ens rolle i ledelsen af store virksomheder er behovet for at håndtere kommunikation. Heri ligger nøglen til at gennemføre forandringer og sikre, at de bakkes op af de relevante aktører. Min bagage er fyldt med tal, jeg er ana­lytisk uddannet som statsautoriseret revisor. Men efter 12 år som CFO i først Gjensidige og de seneste to år i Tryg ser jeg CFO’en som omdrejningspunktet for kommunikation med fire vigtige interessentgrupper:

• Bestyrelsen

• Kollegerne i koncernledelsen

• Investorerne

• Resten af organisationen

Læs hele artiklen i Økonomisk Ugebrev nr. 37.

Tilmeld dig Økonomisk Ugebrevs gratis nyhedsmail her