Caroline Morell Bøstrup Asmussen

Salg og marketing

Fandt drømmejobbet i London

Caroline Asmussen har fingeren på pulsen, når det kommer til den britiske forbruger. Hun har boet i London i fire år, og som planning director hos det anerkendte reklamebureau Saatchi & Saatchi skriver hun den strategi, som danner fundamentet for succesfulde marketingkampagner på den anden side af Nordsøen.

I en rum tid er hendes talent kommet ASDA, som er en af de største britiske supermarkedskæder, til gavn, hvilket blandt andet gav sig udslag i en prisvindende ­Halloween-reklame. Nu arbejder hun i stedet med den internationale isproducent Häagen-Dazs, men hendes opskrift er stadig den samme: Ved at analysere tonsvis af data – og derved danne sig en komplet forståelse af forbrugeren – kan hun fortælle »de kreative«, hvad en kampagne skal indeholde, for at den fungerer.

Storbritannien byder trods sin geografiske nærhed på væsentlige kulturforskelle. Alligevel mener Caroline Asmussen ikke, det er sværere at ramme solar plexus på den britiske forbruger end på den danske. Derfor opfordrer hun unge, håbefulde erhvervstalenter i Danmark til at følge hendes eksempel og kigge uden for landets grænser i jagten på drømmejobbet.

»Der er så mange job rundt omkring, og selv om det kan virke uoverskueligt at søge noget i London, er worst case scenario jo, at man får et høfligt nej.«

Caroline Morell Bøstrup Asmussen 31 år, planning director, Saatchi & Saatchi, UK

2012: M.Sc. marketing communications management, CBS

2012: Digital planner, Ogilvy

2013: Lead social strategist, Ogilvy, UK

2014: Head of digital strategy, Saatchi & Saatchi, UK

2016-: Planning director, Saatchi & Saatchi, UK