Bransons nøgle til succes: Fest i ugevis

Gigant-iværksætteren Richard Branson afslører, hvordan hans firma voksede til en verdensomspændende succes.

Foto: Niels Ahlmann Olesen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Sir Richard Branson har gennem de seneste 40 år opbygget et af verdens største brands - Virgin.

Tilbage i 1972 startede han med at etablere en pladebutik, og i dag består Virgin af 360 selskaber i vidt forskellige brancher.

I en kronik fortæller Richard Branson, at grundlaget for hans store succes er en etableret kultur, hvor medarbejderne fester i ugevis, skriver dn.no.

I kronikken fortæller Richard Branson om legendariske fester, der udviklede sig mere og mere og til sidst varede flere uger af gangen.

"Vi havde etableret en kultur, der handlede om mennesker. De er rygmarven i enhver virksomhed, og det var min opgave at tage mig af dem og fejre dem nu og da," skriver Richard Branson, der er overbevist om, at tillid er et grundlæggende fundamentet for alle virksomheder.

"God ledelse handler om at se, forstå og lytte til de ansatte og være opmærksom på, hvad der er den enkeltes styrker og svagheder", skriver Richard Branson, der advarer om, at en dårlig leder kan ødelægge en virksomhed meget hurtigt.

Richard Branson ligger nummer 212 på Forbes' nyeste liste over verdens rigeste mennesker.