B&O i top 5 over cool brands

Aston Martin overhaler både Harley-Davidson og Ferrari i konkurrencen om, hvem der er indehaveren af det mest cool brand.

Foto: Dennis Lehmann

Bang & Olufsen ønsker samarbejdspartneren Aston Martin tillykke med titlen som det mest cool brand. Aston Martin slår blandt andre Apple og bliver udråbt som det mest cool brand i 2011/12 i den årlige Coolbrands undersøgelse, som The Centre for Brand Analysis i England står bag.

Bang & Olufsen er endnu engang i top 5 over de mest cool brands – i øvrigt foran brands som BlackBerry, Google og YouTube.

- Vi er beærede over, at Bang & Olufsen regnes for at være et af de mest cool brands i verden. Vi ser det som en anerkendelse af vores stræben efter at skabe unikke audio- og videoprodukter, som skiller sig ud fra mængden, siger administrerende direktør Tue Mantoni.

Blandt tusindvis af brands blev der udarbejdet en liste over 1.500 brands, som deltog i dette års Coolbrands undersøgelse. Herefter blev de mange brands vurderet på parametre som stil, innovation, originalitet, autenticitet, attraktivitet og unikhed af et uafhængigt ekspertpanel bestående af 37 indflydelsesrige personer og 2.100 almindelige forbrugere.