Blåstemplet af Facebook: To unge danskere blandt de bedste til markedsføring

Skal du virkelig i kontakt med kunderne, er Facebook ikke til at komme udenom, og Mads Paaskesen og hans makker er blandt de allerbedste til det. I fjerde afsnit af »Succes Kriteriet« kan du også møde en sand »ærkeengel«, som står i spidsen for ikke færre end 100 investorer.

Foto: Emil Hougaard. Mads Paaskesen fra PL & Partners fortæller i fjerde afsnit af podcasten »Succes Kriteriet« med Ane Cortzen om, hvordan man får succes med markedsføring.
Læs mere
Fold sammen

Mads Paaskesen og Kristian Larsen begyndte egentlig med en webshop med kinesiske ure.

I dag er PL & Partners en konsulentvirksomhed, der hjælper firmaer af alle slags med at lave Facebook-annoncer - og de er så gode til det, at Facebook i dén grad har fået øje på dem og blandt andet har inviteret dem til det europæiske hovedsæde i Dublin for at lære fra sig og modtage nye input om, hvordan virksomheder skal markedsføre sig på det sociale medie.

Derfor er Mads Paasken i studiet hos Ane Cortzen i fjerde afsnit af podcasten »Succes Kriteriet« om om at udleve sine drøme og ambitioner som iværksætter.

Dette afsnit handler netop om markedsføring, og her er PL & Partners altså blandt de bedste.

Ifølge Mads Paaskesen er Facebook i dag den bedste kanal at fange danskerne på, da man kan målrette indsatsen, og det er derfor en billig og effektiv markedsføringskanal.

Han anbefaler nye virksomheder først at kigge på Google - er der andre, der allerede sælger et lignende produkt, og hvordan kan man tage ved lære af dem? Hvad koster det at konkurrere med de kunder?

Han bedste fif er, at man tester så meget som muligt og indsamler alle de data, man kan. Det kræver penge at komme i gang - 25.000 kroner til den første måned, anbefaler Mads Paaskesen. Det kan gøres for mindre, men jo flere penge man har, jo hurtigere går det.

Blandt de bedste råd fra Mads Paaskesen er også:

• Grib knoglen, ring til fremtidige kunder, og få booket nogle møder ind – kom ud af bygningen og besøg folk.

• Lav noget larm. Snak med virksomheder, meld dig ind i nogle netværk.

• Vær sikker på målgruppen. Vær f.eks. konkret i din måde at lave Facebook-annoncer. I stedet for at bruge alle pengene på en annonce til kvinder mellem 15-30, så brug den på to, hvor du deler målgruppen op.

• Man kan ikke sælge sand i Sahara på Facebook. Vi kan ikke sælge noget lort på Facebook. Vi kan heller ikke sælge noget godt på Facebook, hvis hjemmesiden er lort. Produktet er alfa og omega - så hvis produktet er dårligt, når man starter, er det okay, så længe man udvikler på det.

• Du kan både være heldig og uheldig med at bruge bloggere og instagrammere som markedsføringsportal. Du kommer ud til mange og kan se likes og kommentarer – men du kan ikke hente data på det.

Denne uges Business Angel i »Succes Kriteriet« er Jesper Jarlbæk. Han investerer selv i vækstvirksomheder og hjælper dem påvej ved at være medlem af deres bestyrelser, og så er han formand for et netværk af 100 »engle« i Danish Business Angels - hør i podcasten hvordan man bedst kommer i kontakt med denne »ærkeengel«!

Fold sammen
Læs mere

Til slut i programmet kan du i »Det lukkede rum« få direkte rådgivning til iværksættere fra Nordeas. I fjerde afsnit sætter forbrugerøkonom Ann Lehman Erichsen fokus på deleøkonomi.

»Succes Kriteriet« udgives af Berlingske Business sponsoreret af Nordea.

»Succes Kriteriet« udkommer med et nyt afsnit hver tirsdag fra 18. oktober til 20. december. Find alle udsendelser fra Berlingske Business på Soundcloud eller abonner via RSS eller via iTunes her.