Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Også CEO i det Florida-baserede legetøjsfirma The Bridge Direkt, Jay Foreman blev mere end overrasket, da Justin Bieber viste sin nye frisure frem.
"Jeg hørte en masse skrig, og folk løb frem og tilbage mellem deres kontorer," siger Jay Foreman til cnn.com. Hos firmaet havde man installeret en Google alert, som alarmerer firmaet om al Justins Biebers gøren og laden.
"Vi samlede alle ansatte i et konferencelokale og kiggede på nogle billeder. Vi var ikke helt sikre på, hvad han havde gjort, men så gik det op for os, at hans varemærke var forsvundet," siger Jay Foreman.
Biebers behov for nye forandringer gav en kæmpeproblem for legetøjproducenten. De havde nemlig sat produktionen i gang med Justin Bieber-dukker. Desværre bare med hans gamle frisure. Jay Foreman havde ellers været godt tilfreds, da han i juni 2010 havde fået ekslusiv licens til at producere fire millioner Justin Bieber-dukker.
Første runde af produktionen til efteråret 2011, var godt i gang, da Bieber klippede sit hår i februar samme år.
"Vi ville ikke skuffe kunderne med en dukke med den gamle Bieber-frisure. Men der var ikke rigtig så meget, vi kunne gøre ved det," siger Jay Foreman, der dog skiftede frisuren i anden produktion af dukkerne, så de i stedet har Justin Biebers nye frisure, der er lidt kortere.
Men justeringen i produktionen kom til at koste Jay Foreman og hans firma 100.000 dollar.
"Ville jeg hellere have at Justin ringede til mig tre måneder før, han klippede sit hår? Ja. Men vi ved godt, at det ikke kommer til at ske. Men når det er sagt, så er jeg glad for, at han ikke fik en mohawk. Det havde virkelig været et stort problem," siger Jay Foreman.