Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Det skriver Lederne, som står bag en undersøgelse, der viser, at 68 procent af danske virksomheder accepterer besøg på sociale medier i arbejdstiden. Til sammenligning var det kun 48 procent af virksomhederne, der i 2010 accepterede brug af sociale medier i arbejdstiden.
Mens flere og flere ansatte har fået lov til at surfe på de sociale medier i arbejdstiden, har flere virksomheder formuleret etiske retningslinjer for brugen af Facebook, Twitter og Linkedin.
Ifølge ledelsesrådgiver hos Lederne Helle Bruun Madsen understreger undersøgelsen, at virksomhederne har taget de sociale medier til sig - og lederne tager stilling og ansvar.
»Det er meget logisk, at der samtidig er sket en stor stigning i antallet af virksomheder, som har udarbejdet etiske retningslinjer for medarbejdernes brug af de nye medier. Det viser, at virksomhederne tager stilling, og at de tager ledelsesansvaret på sig,« siger Helle Bruun Madsen.
Undersøgelsen er foretaget i samarbejde med analysebureauet YouGov og baseret på svar fra 1.594 ledere.