Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Det skal være nemt at være kvinde. Derfor designer Anine Bing tøj, som alle kvinder kan relatere sig til, og som nemt passer ind i resten af garderoben.
I lidt over fire år har Anine Bings virksomhed eksisteret. Det hele begyndte i garagen, hvor hendes tøj lå opmagasineret, og med en simpel webshop solgte hun ud af sine kreationer.
Det er siden gået voldsomt stærkt. I dag ligger tøjet ikke i garagen. I stedet er hendes virksomhed vokset fra kun at være Anine Bing og hendes mand til at være et team på 30 mennesker. I alt har hun ni butikker i eget navn, og hendes tøj bliver solgt i over 300 butikker i hele verden.
»Det har været hårdt arbejde. Men min drøm er gået i opfyldelse, og det har været det hele værd,« siger en glad Anine Bing i telefonen og tilføjer:
»Selv om det er mode, jeg arbejder med, føler jeg, at jeg gør en forskel ved at skabe noget tøj, kvinder føler sig tilpas i.«
Anine Bing er født i Danmark, men som ti-årig rykkede hun og familien til Stockholm. Og som 20-årig valgte hun selv at flytte til Los Angeles.
Kender alle kroge i branchen
Siden Anine Bing var 15 år, har hun arbejdet som model. Modebranchen har derfor haft fornøjelsen af Anine Bings selskab i mange år.
Det betyder også, at hun har set modebranchen fra alle vinkler og mødt mange forskellige mennesker. Og det har været en stor hjælp til at etablere modefirmaet og gøre det til en succes.
Ved siden af sit arbejde som kreativ direktør er Anine Bing også modeblogger. Det har hun været i snart ti år. Det var blandt andet via bloggen, at ideen til hendes brand opstod.
»Folk var meget interesseret i min stil. Og jeg fandt ud af, at jeg inspirerede mange kvinder i hele verden,« siger hun.
Nyt tøj hver uge
Anine Bing følger ikke modebranchens cyklus. Normalt designer modefimaer to store kollektioner om året, men ikke hos Anine Bing. I stedet arbejder hun med månedlige kollektioner og lancerer nyt tøj hver uge.
»Det er en helt ny måde at arbejde med mode og design. På den måde har kunden altid noget nyt og spændende at investere i,« understreger Anine Bing.
Ud over at Anine Bing er revolutionerende inden for modebranchen, har hun været hurtig til at opdage, hvor vigtigt det er at være på Instagram. Lige nu har hun over 360.000 følgere, som hver dag får lov til at se små klip fra Anine Bings travle og inspirerende liv som mor og forretningskvinde.
»Instagram er en vigtig del af promoveringen af mit mærke. Når man er tidlig, udvider man også hurtigere end andre,« uddyber hun.