Anders Rene Jensen, indkøbs- og marketingdirektør, REMA 1000 Danmark A/S

Det er en fælles indsats.

[Intet afsnitsformat]BME FAKTA TEKST 1Anders Rene Jensen, indkøbs- og marketingdirektør, REMA 1000 Danmark A/S Fold sammen
Læs mere

1.

»Tingene går rigtigt stærkt, og folk får mange impulser. Man skal virkelig være skarp i den kommunikation, man kommer med. Førhen havde vi bare en ugentlig tilbudsavis, og så var det det. I dag er der færre og færre, der får tilbudsavisen, så vi skal også være online. Og vi skal benytte de sociale medier, hvor du nærmest får en dialog med den enkelte kunde. Vi skal være på Facebook, have hjemmeside og apps, og hver platform kræver næsten sin egen strategi.«

2.

»Jeg bliver målt meget på at sikre, at der er kunder i vores butikker, og at der bliver solgt nogle varer. En meget væsentlig del af mit arbejde går ud på at sikre, at folk går i Rema 1000. Derudover er det at få bygget vores brand op. At folk har en positiv holdning til vores butikker. I dag handler marketing mere om at sælge tillid end varer. Folk vil købe i butikker, hvor de har tillid til, hvordan varerne er blevet fremstillet.«

3.

»Jeg ser det meget som et teamwork. Jeg kan godt lave noget markedsføring og sørge for, at folk kommer i butikkerne, men hvis de ikke har en god oplevelse, kommer de ikke igen. De skal have opfyldt de krav og ønsker, de har. Så det er en stor fælles indsats. Alle led er nødt til at præstere og levere.«

4.

»Jeg lægger meget vægt på at have en tæt dialog med kunderne. Selvfølgelig får vi en masse tal ind om trends, men vi bruger også meget de input, vi får fra kunderne i butikkerne. Hvad mangler kunderne? Jeg siger tit »keep it simple«. Det har ofte endnu større værdi end en masse tal.«