Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
”Nu med hest” står der ved siden af Anders Lund Madsen på den store reklame for DR-talkshowet Det Nye Talkshow.
Det er dog de færreste forbipasserende, der rent faktisk kan læse budskabet på reklamen i vejsiden, for det er placeret i Goa i Indien.
Årsagen til den alternative markedsføring er enkel: Reklamer i Indien er simpelthen ”pisse-billige”, siger talkshowets praktikant, Thomas Skov Gaardsvig.
- Da vi skulle gøre folk opmærksomme på, at vi kom med en ny sæson, måtte vi finde ud af, hvordan vi virkelig kunne komme ud til folk. Det eneste sted, hvor vi havde råd til virkelig at nå ud til mange mennesker, var i Indien. Er du klar over, hvor billigt det er?, siger praktikanten.
Selvom prisen på reklamen, der har plads i vejkanten i to måneder, er lille, er ambitionerne store.
- Hvis bare der er en enkelt inder, der kigger med over satellit, er det smukt, siger praktikanten, der dog også lufter større ambitioner med reklamen:
- Forestil dig hvor mange, der ville se med, hvis vi fik rigtig fat i inderne...
Og troen på, at det indiske rygte om Det Nye Talkshow nok skal sprede sig, er stærk.
- Nu skriver du jo fx om det, konkluderer praktikanten.
Da anden sæson af talkshowet havde premiere, slog det da også Casper Christensens Aloha på den konkurrerende kanal. 855.000 seere valgte Det Nye Talkshov, mens 427.000 foretrak Aloha.