Amalie Lærke Elbæk Andersen

Salg og marketing

Logisk og målrettet ­sælger

Tim Ward, der er topchef i det danske softwarefirma CluedIn, har ikke altid haft stor fidus til sælgere. De sælger uden en større strategi in mente, og de »bøjer« produktet for at sælge mere. Den klassiske brugtvognsforhandler, som han siger. Men det viste sig, at Tim Ward bare havde mødt de forkerte sælgere.

»Da jeg mødte Amalie, var det simpelthen så forfriskende at se en person, som tog sig tid til at sætte sig ind i produktet, som var logisk og målrettet, og som havde en strategi, resten af teamet kunne forstå,« siger han.

De rosende ord er møntet på Amalie Lærke Elbæk Andersen, der naturligvis blev ansat som den første kommercielle person i CluedIn – en virksomhed, der indtil da udelukkende havde været et projekt for ingeniører. Som business development manager er forretningsdelen i CluedIn hendes ansvar. Hun skal markedsføre kerneproduktet – en software, som gør en virksomheds afdelinger i stand til at kommunikere med hinanden på tværs af forskellige »tools« – og så skal hun få CluedIn til at vokse.

»Først skal vi have et godt fodfæste i Danmark. Men vi har store vækstambitioner, for vi har et produkt, der er relevant på verdensplan,« lyder det fra Amalie Lærke Elbæk Andersen.

Amalie Lærke Elbæk Andersen 31 år, business development manager, CluedIn

 

2011: B.Sc. i business, language and culture, CBS

2014: M.Sc. international marketing and management, CBS

2012: Marketing assistant, Boehringer-Ingelheim

2014: Account executive, Groupon

2016: Sales executive, Trustpilot

2017-: Business development manager, CluedIn