Nordkorea-komedie er blevet set to millioner gange online

Foto: ROBYN BECK
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

USA: Den amerikanske film »The Interview«, som har fået en yderst turbulent fødsel, er nu blevet købt eller lejet på internettet mere end to millioner gange. Det oplyser Sony Pictures ifølge nyhedsbureauet Reuters.

»The Interview« er dermed den af Sonys film, der er blevet købt og lejet flest gange på internettet.

Komediefilmen, der omhandler et attentat på den nordkoreanske leder, Kim Jong-un, har trukket mere end 91 millioner danske kroner hjem alene i onlinesalg.

Dertil kommer de over 17 millioner danske kroner, som er blevet tjent på biografbilletter siden premieredagen 25. december.

Filmen blev oprindeligt pillet af plakaten, da hackere angreb Sony Pictures og sendte trusler mod de biografer, der ville vise filmen. Efterfølgende fik den dog premiere i 300 biografer i USA.

Nordkorea bliver beskyldt for at stå bag hackerangrebet.

BNB