En 24-årig mand er afgået ved døden efter en soloulykke nord for Kliplev tirsdag aften.

Det oplyser Syd- og Sønderjyllands Politi til JydskeVestkysten.

Manden, der var på motorcykel, kørte sandsynligvis frontalt ind i et træ, oplyser politiet.

Ulykken skete sent tirsdag aften på Potterhusvej.

Hans pårørende er underrettet.

- Formentlig er der ikke nogen, der har set ulykken, da han først blev fundet efterfølgende. Ud fra de oplysninger vi har, og de undersøgelser vi har lavet, er han formentlig fundet, kort efter ulykken skete, siger politikommissær Chris Thorning Vesterdal til JydskeVestkysten.

Det er den fjerde dødsulykke med motorcykler den seneste uge.

I mandags blev en 35-årig mandlig motorcyklist dræbt i en ulykke ved Nørre Asmindrup i Odsherred. Ulykken skete, da manden påkørte en traktor.

Torsdag i sidste uge mistede en 62-årig mand livet i en kollision mellem en personbil og en motorcykel ved det nordvestlige Randers.

En lignende melding med fatale konsekvenser af et sammenstød mellem motorcykel og personbil kom politiet med onsdag i sidste uge i forbindelse med en ulykke på Mønsvej ved Vordingborg. Her var der tale om en mand i 20'erne.

61 motorcyklister omkom i trafikken fra 2020 til 2024, mens 798 personer på de tohjulede maskiner fik alvorlige kvæstelser.

Det viser en opgørelse fra Rådet for Sikker Trafik og Forsikring & Pension.

/ritzau/