I halvandet år spillede hendes søn computer seks timer om dagen på skolen i Nordvest. »Vi kan ikke byde det her til forældre og børn«

Københavns Kommune benytter sig af »solisttilbud« til børn, som skolerne ikke kan rumme. Der sad Sidse Larsens søn i halvandet år og spillede computer med en voksen ved sin side. Det er blot et symptom på et skolesystem, der er i stykker, påpeger ekspert.

Ifølge Psykiatrifonden oplever 16 procent mentale problemer eller psykisk sygdom, inden de fylder ti år. Sidse Larsens søn er en af dem.  Nikolai Linares/Ritzau Scanpix

Da hendes dreng startede på Skolen i Charlottegården i 2018, var Sidse Larsen fuld af forhåbninger.

Hun vidste godt, at hendes søn havde nogle særlige behov, men skolen i Københavns Nordvestkvarter var netop en skole, der skulle kunne imødekomme de behov. Da hendes dreng forlod skolen fem år efter, havde han glemt, hvilket klassetrin han gik på.