Fisk for millioner af kroner var tirsdag aften i fare, efter at der udbrød brand ved et fiskeopdræt mellem Hurup og Vilsund i Nordjylland.

Men det er ifølge fiskeopdrættets direktør, Mikkel Thomsen, lykkedes at redde langt de fleste. Det siger han til TV Midtvest.

Han takker sine medarbejdere og beredskabsmyndighederne for at "have gjort et kanon job i at begrænse skaderne".

- Der er lidt udstyr, der har lidt skade, og nogle fisk, der er døde - vi er ved at danne os et overblik over omfanget - men vi har reddet langt det meste, siger han til mediet.

Beredskabet fortalte tidligere tirsdag til TV2 Nord, at der var ild i en tagkonstruktion, og at det var til stede med syv køretøjer og 15 mand.

Det er endnu er uvist, hvordan branden er opstået.

Politiet arbejder derfor på stedet for at finde frem til hændelsesforløbet.

/ritzau/