På verdensplan har Bluesky rundet 20 millioner brugere, og omkring seks millioner nye brugere er kommet til alene siden 3. november.
Mindst 40.000 profiler er i samme periode blevet oprettet i Danmark, skriver fagbladet Journalisten.
»Men det kan være en undervurdering,« lyder det fra Blueskys presseafdeling ifølge Journalisten.
Bluesky er på rekordtid blevet populært som socialt medie. En betydelig del af de nye brugere er flygtet fra konkurrenten X, som rigmanden Elon Musk købte i slutningen af 2022 for 332 milliarder kroner. Hans mål var at gøre det mindre poleret og åbne for flere synspunkter end tidligere tilladt.
Elon Musks tætte samspil med Donald Trump har for mange været dråben.
Ifølge analysefirmaet Similarweb slettede alene 115.000 amerikanske brugere deres konto på X dagen efter det amerikanske valg, og lige nu er Bluesky den mest hentede app i Apples App Store i USA.
En række organisationer, medier og kendte personer som det britiske medie The Guardian og flere danske ministre har meddelt, at de forlader X på grund af deres bekymringer for indholdet på platformen. Herunder digitaliseringsminister Caroline Stage (M) og transportminister Thomas Danielsen (V).
I juli 2023 havde Bluesky, som Twitter-medstifter Jack Dorsey er en del af, omkring 265.000 brugere. Bluesky blev åbnet i 2019.
X har til sammenligning flere end 100 millioner brugere.