De forsøger at lokke turister til Danmark med billeder på Instagram – og reaktionerne på et af opslagene er »virkelig« kommet bag på dem

Tusindvis af danskere drager i disse uger på ferie, og det er næppe usandsynligt, at mange har fundet rejseinspiration på Instagram. For det sociale medie »forandrer det at rejse«, som et verdenskendt magasin har skrevet, og herhjemme bruger VisitDenmark også »meget krudt« på mediet, hvor både turistorganisationen og et rejselystent par kan se, at ellers perifere vartegn kan gøre det ualmindelig godt.

Instagram er rig på rejsebloggere som parret bag danske TheTravelBook, der her ses under et ophold i trætophytten Løvtag i Himmerland. Et af parrets billeder fra hytten blev efterfølgende delt på turistorganisationen VisitDenmarks profil på det sociale medie. TheTravelBook

For nogle år siden købte Rasmus Lythcke en enkeltbillet til Sydøstasien for at leve det liv, han kunne se udfolde sig på de sociale medier.

Og – siger han – »det gik forholdsvis nemt, må jeg ærligt indrømme«: