Groft sagt har siden 1999 været Berlingskes mest polemiske spalte. Teksterne er alene udtryk for skribenternes holdninger, og målet er at udtrykke sig med skarphed og vid. Kommentarer modtages gerne på debat@berlingske.dk.

Venstres Fallerede støjsender

Venstres spidskandidat til Europa-Parlamentet, den tidligere Showtime-stjerne Jens Rohde, ser på sine valgplakater ud, som om noget af make-uppen og hårfarven fra dengang er vokset fast.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Venstres spidskandidat til Europa-Parlamentet, den tidligere Showtime-stjerne Jens Rohde, ser på sine valgplakater ud, som om noget af make-uppen og hårfarven fra dengang er vokset fast. Det er dog et problem, han deler med alle V-kandidater, idet partiet tilsyneladende har valgt et reklamebureau, som med et særegent valg af farver og retouchering har præsteret det umulige, nemlig at få alle kandidater til at se endnu mindre ægte ud, end de gjorde i forvejen.
Hvad der nok er værre for reklamemanden Jens Rohde, er hans valg af slogan, »Danmark skal høres i Europa«. I hvert fald får vi her på stedet uvilkårligt associationer til Rohdes forrige »drømmejob«, som han dengang, efter eget udsagn, var Danmarks bedst kvalificerede til, nemlig som direktør for TV2 Radio.
Også dengang ville han høres over det hele, men i dag er det eneste, man hører til TV2 Radio, vist ekkoerne efter de hurra-råb og de champagne-knald, medarbejderne ifølge fagbladet Journalisten iværksatte, da Rohde blev fyret som direktør for den synkende radio.