Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
»Vi mener, at sagen er helt ude af proportioner,« svarer kommunikationsdirektør Sara Helweg-Larsen.
Groft sagts politisk korrekte konsulenttjeneste anbefaler virksomheden at ændre strategi. Gør som alle de andre banditter i habitter. Brug begrebet CSR - Corporate Social Responsibility - om alt, hvad I gør. Lænser I skatteborgerne for et tocifret milliardbeløb til dyre vindmøller? Men det er jo CSR! Sælger I bitre bønner til sagesløse menigheders kirkekaffe? Igen er kodeordet CSR. Bare man bedyrer sin gode CSR-vilje, kan man slippe godt fra alt. Hvorfor skulle man så ikke kunne slippe godt fra at lette sin burger for lidt dressing?
Kære McDonald’s, bare påstå, at I går foran i kampen mod fedme ved at lette produkterne i det skjulte. Så vil I få stribevis af CSR-priser med kors og bånd og stjerner på.