Bysmart modemærke laver FCKs nye trøje

Det er det unge bysmarte mærke Les Deux, der står bag FCK's tredjetrøje. Den præsenteres op til sæsonstart og kommer i brug til søndagens kamp.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

FCK offentliggør op til starten på forårssænen i Alka Superligaen sin nyeste trøje.

Trøjen er designet af det københavnske street wear mærke Les Deux, og da grundlæggerne bag mærket er fans af »Byens Hold,« var det ikke svært for dem at vælge designet på trøjen - eller farverne

- Op igennem 90’erne, da vi startede med at komme i Parken med vores forældre, var vi altid klædt i hvidt eller blåt. Så man kan næsten sige, at vi er blevet opdraget i fodbold med de farver,” siger Les Deuxs grundlægger Kristoffer Haapanen i en pressemeddelelse op til offentliggørelsen.

- Vi har fra starten af dette forløb været enige om, at vi ville arbejde med FCK’s stolte farver. Genkendeligheden i den kongeblå med de hvide detaljer, og omvendt, er det både vi og fans generelt forbinder med Byens Hold,”

Stort logo

Trøjen er kongeblå, hvid og bordeaux, farver som både repræsenterer Le Deux, der slog i gennem modemæssigt med en blå og bordeaux trøje og FC Købnehavn, hvis klassiske farver er er hvid, blå og en anelse rødt i klubbens logo. Logoet er på den nye trøje forstørret.

Det er ikke første gang FC København samarbejder med københavnske modebrands. I sidste sæson lavedede det københavnske mærke Wood Wood tredjetrøjen til FC København, også i bordeaux men med lyseblå deltaljer i samme farve som elefantordenens bånd.

Trøjen skal supplere den normale hvide hjemmetrøje og den klassiske sorte udebanetrøje og kan købes fra 20. februar.