Roskilde Festival og Hummel sælger orange kærlighedsbarn

Den Orange Karma Sneaker. Det er resultatet af et af årets mere utraditionelle designsamarbejder, der bliver sat til salg i forbindelse med Roskilde Festival.

Foto: PR
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

»En sneaker med indbygget karmafunktion«. Sådan lyder beskrivelsen i en pressemeddelelse om de sneakers, der er resultatet af et designsamarbejde mellem Hummel og Roskilde Festival.

Hummel har skabt en klassisk sneaker i den karakteristiske Roskilde Festival-farve, orange. Den Orange Karma Sneaker, som festivalen og Hummel kalder resultatet, bliver solgt i begrænset oplag.

Læs også: Roskilde 2013: På med heavy-hatten

For hvert solgt par går der 95 kroner til musik- og sportsprojekter på landets asylcentre. Et par sneakers koster 500 kroner, så det er altså omtrent en femtedel af beløbet, der går til projekter på asylcentre.

Den danske kæde !Solid vil i slutningen af maj sætte tolv par til salg i hver af deres nordiske butikker. Resten kan købes på årets Roskilde Festival samt på orangekarma.com.

Hvad: Roskilde Festival og Hummel lancerer Den Orange Karma Sneaker
Hvor: I !Solid-butikker, på Roskilde Festival og på orangekarma.com
Hvornår: Fra slutningen af maj og under Roskilde Festival.